18. ožujka 2009.

Iz programa 43. zagrebačkog salona

Zbigniew Libera (Poljska) - Correct Me if I ‘m Wrong

21. - 31. ožujka 2009.
glavna

U subotu, 21. ožujka u 12 sati u Galeriji ULUPUH otvara se samostalna
izložba poljskog umjetnika Zbigniewa Libere Correct Me if I ‘m Wrong.
Otvorenju će nazočiti sam umjetnik koji će istog dana, 21. ožujka u 19 sati
održati predavanje u Društvu arhitekata Zagreba (Trg bana Jelačića 3/I)

Na izložbi su zastupljeni sljedeći radovi autora:

Lego koncentracijski logor, 1996. -serija od 7 digitalnih ispisa

Kako uvježbati male djevojčice, 1987. -video projekcija, 20′

Pozitivi, 2002/2003.

Niz režiranih fotografija prenijetih u digitalni otisak, velikog formata
1. Robotnicy
2. Mieszkan’cy
3. Kolarze
4. Che.Nastepny kadr
5. Poraz.ka w przezaju
6. Nepal
7. Sen Busha

“U seriji fotografija Pozitivi (2002/2003) Libera reproducira poznate
novinske fotografije 20. stoljeća, mijenja ih tako da informacija postaje
dijelom zabavne industrije: mučeni Che Guevara pridiže se iz posljednje
postelje, zeza se i puši cigaru sa svojim egzekutorima; naga vijetnamska
djevojčica koja bježi pred napalmskom bombom smješi se, poziraju nam,
blistavih osmijeha, zatvorenici u nacističkom kampu. Liberin kontroverzni
rad iz 1996. “Lego. Concentration Camp”, jest upravo nacistički logor
sagrađen od lego kockica (na izložbi je zastupljen dizajn kutija), kao
studija Foucaultove biopower, tehnologije moći. Korporacija je umjetniku na
zahtjev donirala materijal ne znajući ništa o prirodi projekta, na što je
Libera na izložene kutije napisao: ’sponsored by lego Systems’. Kompanija
je, dakako, nijekala umiješanost u priču.” (Silva Kalčić, kustos izložbe)

Zbigniew Libera (r. 1959. u mjestu Pabianice, Poljska) danas je jedan je od
najzanimljivijih i najznačajnijih suvremenih poljskih umjetnika. Njegovi se
radovi (fotografije, video filmovi, instalacije, objekti i crteži) na
prodoran i subverzivan način poigravaju stereotipima u suvremenoj kulturi.
Njegovi šokantni video uradci iz 80-ih (Intimate Rites i Mystical
Perseverance) utrli su put kasnijim umjetničkim strujanjima. Sredinom 90-ih
Libera je počeo izrađivati Correcting Devices, objekte koji su modifikacije
postojećih proizvoda za masovnu potrošnju (među kojima i Universal Penis
Expander i Body Master. A Play Kit For Children). Dizajnirao je
transformacije igračaka dostupnih na tržištu, a u kontekstu njegovih radova
postaju alati za otkrivanje mehanizama odgoja i obrazovanja djece.
Najpoznatiji takav primjer svjetski je poznat Lego Concentration Camp iz
1996. godine, koji ostaje jedno od njegovih najznačajnijih ostvarenja. Od
tada pa nadalje Libera je jedan od glavnih protagonista tzv. “kritičke
umjetnosti” ostajući vjeran nezavisnoj umjetničkoj sceni. Posljednjih godina
intenzivno se bavi fotografijom, proučavajući način na koji novinska
fotografija oblikuje našu vizualnu memoriju i manipulira shvaćanjem
povijesti (radovi iz serije Positives i Masters, 2003).

Izložba je realizirana u partnerstvu s Veleposlanstvom Republike Poljske.

Izložba ostaje otvorena do 31. ožujka, radnim danom od 10 do 17 sati
(četvrtkom od 10 do 13 i od 17 do 20 sati), subotom od 10 do 13 sati, dok je
nedjeljom galerija zatvorena.

Ulaz je slobodan.

— galerija-ulupuh.doc (doc)

Komentari - 0

Upišite vaš komentar

bot